Recenzje opisujące wrażenia z pobytu są przekazywane przez naszych partnerów (co jest wtedy odpowiednio zaznaczone) lub użytkowników, którzy dokonali rezerwacji na naszej platformie (oznaczonych napisem „Gość zweryfikowany przez HomeToGo”).
Ostateczna ocena gwiazdkowa (maksymalna to 5) jest średnią arytmetyczną wszystkich dostępnych nam ocen danej oferty (tzn. sumujemy wszystkie otrzymane oceny, a wynik dzielimy przez liczbę dostępnych ocen). W rzadkich przypadkach ocena gwiazdkowa dostarczona przez jednego z naszych partnerów może być przez niego zaokrąglona i tym samym inna niż w jego własnym systemie.
Nie możemy bezpośrednio weryfikować recenzji zbieranych przez naszych partnerów – ufamy, że sprawdzą oni ich autentyczność.
Jeśli opinię zebrano od użytkownika, który dokonał rezerwacji na naszej platformie i (według naszej najlepszej wiedzy) zatrzymał się w danym obiekcie, pojawi się odznaka „Gość zweryfikowany przez HomeToGo”. W związku z tym recenzja napisana przez „Gościa zweryfikowanego przez HomeToGo” pochodzi od użytkownika, który dokonał rezerwacji na naszej platformie, co gwarantuje, że tylko prawdziwi goście mogą wystawić opinię (dane rezerwacji i recenzji muszą być identyczne).
Jeśli imię autora opinii nie jest dostępne, wyświetlamy napis „Gość”.
Pokazane recenzje mogą być ocenami gwiazdkowymi z tekstem lub bez albo zawierać samą treść bez oceny gwiazdkowej, w zależności od tego, co otrzymamy od naszych partnerów lub użytkowników, którzy dokonali rezerwacji. Możemy wyświetlać średnią ocen gwiazdkowych przekazanych przez naszych partnerów, natomiast ogólna ocena gwiazdkowa może być przez nas obliczana na podstawie dodatkowych ocen. W przypadku niektórych ofert wyświetlane są tylko recenzje otrzymane od danego partnera.
W ogólnej ocenie oferty można wyróżnić wiele podkategorii. Ocena poszczególnych podkategorii jest średnią arytmetyczną wszystkich dostępnych nam ocen w danej podkategorii, wystawionych w odpowiedzi na poniższe, przypisane do niej pytanie:
- Czystość: „Czy w obiekcie było czysto i czy panował w nim porządek w momencie przyjazdu?”
- Wyposażenie: „Czy w obiekcie były wszystkie niezbędne urządzenia i udogodnienia wymienione w ofercie?”
- Gościnność: „Czy dało się odczuć, że jesteś mile widzianym gościem?”
- Ogólne wrażenie: „Czy obiekt wyglądał dobrze z zewnątrz?”
- Lokalizacja: „Czy jest położony niedaleko okolicznych atrakcji?”
- Cena/wartość: „Czy stosunek jakości do ceny był odpowiedni?”
Mimo iż określenia i pytania używane przez partnerów mogą się różnić od powyższych, zachowujemy naszą interpretację.
Ogólna prawdziwość treści recenzji nie jest sprawdzana. Możemy jednak którąś usunąć, jeśli się dowiemy, że jest fałszywa, zawiera nielegalne, osobiste lub zniesławiające informacje (np. mowę nienawiści, dyskryminację, groźby, brutalny język). Możemy podjąć odpowiednie działania wobec autorów opinii, którzy zachowują się niewłaściwie, w szczególności w sposób niezgodny z prawem.
Ponadto w ramach usług dostępnych na naszej platformie mogą być wyświetlane recenzje zbierane za pomocą specjalnych, przeznaczonych do tego narzędzi (takich jak reviews.io).