Noclegi: domki letniskowe i apartamenty - HomeToGo
Szukaj noclegów

Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!

Dowiedz się więcej o domach oraz apartamentach wakacyjnych i uzyskaj odpowiedzi na pytania dotyczące rezerwacji, wyposażenia i udogodnień lub podróży ze zwierzętami!


Nadal masz pytania? Skontaktuj się z nami przez e-mail info@hometogo.pl lub telefonicznie +48 22 307 88 80

Czym jest wynajem wakacyjny?

Czym jest wynajem wakacyjny?

Definicja: Wynajem wakacyjny jest powszechną alternatywą dla hoteli i oznacza wynajmowanie umeblowanego domu lub apartamentu gościom przez niezależnego właściciela lub wyspecjalizowaną firmę.


Dodatkowo wynajem wakacyjny oferuje podróżnym komfort „jak w domu" podczas wyjazdu. Ceny różnią się w zależności od rodzaju obiektu, jego lokalizacji oraz oferowanych udogodnień.

Kiedy wybrać nocleg inny niż hotel?

Niezależnie od tego, czy podróżujesz biznesowo, czy planujesz wakacje, istnieją różne powody, aby wybrać dom lub apartament, a nie hotel:

- większa przestrzeń

- więcej prywatności z komfortem „jak w domu"

- większa autonomia (np. możesz samodzielnie przygotowywać swoje posiłki)

- często niższa cena, zwłaszcza podczas podróży w grupie.

Co sprawia, że noclegi są unikatowe?

  1. Domy i apartamenty wakacyjne pozwalają na większą niezależność: Nie martw się o przestrzeganie ustalonego harmonogramu śniadań czy obiadokolacji; zorganizuj swój pobyt tak, jak chcesz.
  2. Domy i apartamenty wakacyjne oferuje najlepszy stosunek wartości do ceny: Często po cenie niższej niż w hotelu, możesz zatrzymać się w obiekcie z wszystkimi udogodnieniami i wyposażeniem odpowiadającym Twoim potrzebom - np. z jacuzzi, basenem, tarasem, z widokiem na morze itp.
  3. Domy i apartamenty zawsze oferują wyjątkową atmosferę. Każde miejsce to inna lokalizacja, architektura, i wystrój - każdy obiekt jest jedyny w sowim rodzaju. Możesz cieszyć się np. rustykalnym, nowoczesnym, luksusowym lub przytulnym otoczeniem.

Jak rezerwować noclegi?

Jakie są najczęstsze sposoby rezerwacji?

Opcje rezerwacji będą się różnić w zależności od zasad różnych portali noclegowych i właścicieli obiektów. Istnieją dwa rodzaje rezerwacji:

  1. Rezerwuj teraz", umożliwia natychmiastową rezerwację i opłatę przy użyciu opcji płatności oferowanych przez dostawcę (karta debetowa, płatność natychmiastowa, itp.).
  2. Wyślij zapytanie" wymaga wysłania wiadomości (z prośba o rezerwację lub zapytania) do właściciela obiektu przed dokonaniem rezerwacji. Właściciel zazwyczaj musi odpowiedzieć w określonym przedziale czasowym (zazwyczaj 24h), czy obiekt, który chcesz zarezerwować, jest nadal dostępny. Pamiętaj, że prośba o rezerwację lub zapytanie zwykle nie są wiążące, więc Twoje dane płatności na tym etapie nie będą konieczne. Aby właściciel obiektu lub dany partner mógł odpowiedzieć wystarczą Twoje dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres e-mail itp.).

Czy mogę anulować rezerwację?

Możesz oczywiście anulować rezerwację, jednak zawsze powinieneś sprawdzić konkretne zasady anulowania rezerwacji, które mogą się różnić w zależności od partnera lub właściciela nieruchomości. Szczegółowe warunki anulowania rezerwacji znajdziesz na stronie internetowej, na której dokonałeś rezerwacji lub w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji od partnera.

Czy mogę zarezerwować nocleg i zapłacić później?

Możesz skorzystać z odroczonej płatności, jeśli na stronie partnera, na której rezerwujesz swój nocleg taka opcja jest oferowana. Zawsze sprawdzaj Warunki Użytkowania na stronie internetowej dostawcy, aby uzyskać więcej informacji.

Jakie są warunki anulowania rezerwacji?

Polityka anulowania rezerwacji określa zasady i warunki, w jakich najemca może anulować rezerwację oraz kiedy kwalifikuje się do zwrotu. Warunki te różnią się w zależności od dostawcy lub właściciela obiektu.


Pamiętaj, że rezerwując obiekt, automatycznie akceptujesz te warunki. Dodatkowo, nie wszystkie anulowane rezerwacje są uprawnione do otrzymania zwrotu (całkowitego lub częściowego), dlatego zawsze sprawdzaj zasady anulowania rezerwacji przed dokonaniem rezerwacji obiektu.

Kiedy otrzymam potwierdzenie rezerwacji?

Czas, w którym otrzymasz potwierdzenie rezerwacji, zależy od partnera lub biura podróży, u którego dokonałeś rezerwacji obiektu. Jeśli nie otrzymałeś wiadomości e-maila z potwierdzeniem do 48 godzin po dokonaniu rezerwacji, sprawdź swój folder SPAM w skrzynce mailowej. Jeśli nadal nie możesz znaleźć potwierdzenia, skontaktuj się z partnerem lub właścicielem nieruchomości.

Jak mogę skontaktować się z właścicielem noclegu?

Po zakończeniu rezerwacji otrzymasz e-mail z danymi kontaktowymi właściciela lub firmy zarządzającej obiektem, które pozwolą Ci na bezpośredni kontakt z obiektem. Jeśli nie otrzymasz tych informacji po dokonaniu rezerwacji na portalu partnera, skontaktuj się z biurem obsługi klienta danego partnera.

Czy potrzbuję ubezpieczenia podróżnego, gdy dokonuję rezerwacji noclegu?

Możesz sam zdecydować, czy chcesz wykupić ubezpieczenie podróżne, czy nie. Niektóre firmy ubezpieczeniowe oferują ubezpieczenie podróżne, jako dodatek do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź wymagania miejsca docelowego podróży.

W jakim języku powinienem kontaktować się z właścicielem?

Jeśli rezerwujesz nocleg za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się w Polsce i nie podano innej informacji, z właścicielem skomunikujesz się w języku polskim. W niektórych przypadkach otrzymasz informację, aby kontaktować się w języku angielskim.


Jeśli wynajmujesz dom lub apartament położoną za granicą i nie ma na ten temat informacji - możesz wysłać wiadomość zarówno w swoim języku ojczystym, jak i angielskim. Pamiętaj, że wiadomości mogą być automatycznie tłumaczone przy użyciu darmowych narzędzi do tłumaczenia, dlatego język nie powinien stanowić przeszkody dla żadnej ze stron.

Czy jest dodatkowa opłata lub depozyt za sprzątanie?

Opłaty lub depozyt za sprzątanie lostaną szczegółowo opisane wraz z zasadami anulowania rezerwacji w Regulaminie Użytkowania partnera/właściciela obiektu. Zwykle informacje te znajdują się w szczegółowym opisie oferty, a także w szczegółach rezerwacji oraz umowie.

Jakie metody płatności są dostępne?

Czy płatności online są bezpieczne?

Płatności online są bezpieczne, ponieważ przy rezerwowaniu noclegu obowiązują te same zasady, jak przy dokonywaniu innych transakcji. Upewnij się, że masz połączenie SSL podczas wprowadzania danych karty lub Twojego konta. Większość przeglądarek wyświetla ikonę kłódki na pasku adresu, dzięki której uzyskasz więcej informacji o zaszyfrowanym połączeniu.

Czym jest depozyt i jak on działa?

Definicja: Depozyt to zaliczka udzielona z góry i przechowywana przez właściciela obiektu w trakcie Twojego pobytu.

Właściciel może wykorzystać te pieniądze na wypadek, gdybyś wyrządził szkodę w wynajmowanym obiekcie. Jeśli nie ma żadnych szkód, otrzymasz z powrotem pełną kwotę depozytu pod koniec pobytu.

Kiedy muszę opłacić rezerwację?

To zależy od warunków partnera lub właściciela obiektu. Niektórzy mogą zażądać natychmiastowego uiszczenia całkowitej opłaty za wynajem, podczas gdy inni poproszą o wpłacenie określonego procentu całkowitej opłaty z góry, a pozostały procent będzie musiał zostać opłacony pod koniec pobytu.


Oprócz opłaty za rezerwację może być konieczne wpłacenie depozytu (jeśli nie został jeszcze uwzględniony). Przed dokonaniem rezerwacji zawsze sprawdź warunki i zasady płatności. Powinieneś otrzymać podsumowanie tych informacji w potwierdzeniu rezerwacji.

Jakie metody płatności są dostępne?

W zależności od partnera lub właściciela obiektu na etapie rezerwacji otrzymasz jedną lub kilka metod płatności do wyboru. Najpowszechniejszymi metodami są:

- przelew bankowy,

- płatność kartą kredytową.

Jakie udogodnienia wybrać?

Jak dowiem się, jakie wyposażenie udogodnienia są w cenie?

Ogólnie rzecz biorąc, oferty obiektów zawiera szczegółowy opis wyposażenia i wszystkich dostępnych udogodnień. W celu uzyskania dalszych informacji na ten temat, skontaktuj się bezpośrednio z właścicielem obiektu lub partnerem, u którego dokonałeś rezerwacji.

Czy wyposażenie i udogodnienia są wliczone w cenę?

O ile nie wspomniano inaczej, wyposażenie i udogodnienia są wliczone w cenę. Jednak udogodnienia takie jak sauna, jacuzzi itp. mogą generować dodatkowy koszt jednostkowy lub zależący od użytkowania.


Aby uzyskać więcej informacji, zawsze należy skontaktować się z właścicielem obiektu lub witryną partnera, za pośrednictwem której zarezerwowałeś swój obiekt.

Czy mogę poprosić o dodatkowe wyposażenie w wynajętym przeze mnie obiekcie?

Zachęcamy, abyś korzystał ze wszystkich filtrów wyposażenia oraz udogodnień, które są do Twojej dyspozycji podczas wyszukiwania noclegu na HomeToGo. Jeśli w wynajętym obiekcie nadal czegoś brakuje, zapytaj właściciela lub napisz do portalu noclegowego, na którym dokonałeś rezerwacji, aby sprawdzić, czy możliwe jest dodanie dodatkowego wyposażenia i jaki jest jego koszt.


Jednak jeśli to możliwe, zalecamy, abyś wziął wszystkie potrzebne dodatkowe wyposażenie ze sobą.

Jak mogę wyszukać obiekty oferujące określone udogodnienia lub sprzęt?

Aby znaleźć noclegi o określonym wyposażeniu możesz użyć filtrów udogodnień, aby zawęzić wyniki wyszukiwania w oparciu o Twoje preferencje.


Możesz na przykład wybrać filtr „Basen", a każda oferta w wynikach wyszukiwania będzie miała basen. Możesz także użyć wielu filtrów w ramach jednego wyszukiwania. Jeśli poszukujesz obiektów akceptujących zwierzęta oraz posiadających balkon, wybierz filtry „Zwierzęta domowe" i „Balkon".


Aby uzyskać więcej informacji dotyczących wyposażenia oraz udogodnień, skontaktuj się z właścicielem lub portalem noclegowym oferującym obiekt.

Czy są jakieś ograniczenia dotyczące korzystania z wyposażenia?

Zwykle wszystkie elementy wyposażenia wymienione w opisie obiektu są do Twojej dyspozycji w trakcie pobytu.


Jeśli masz wątpliwości, możesz poprosić właściciela lub portal noclegowy, przez którą sfinalizowałeś rezerwację, o dodatkowe informacje.

Czy będę ponosić dodatkowe koszty związane z korzystaniem z Internetu / Wi-Fi w obiekcie?

Jeśli Internet/Wi-Fi znajduje się w opisie oferty jako udogodnienie, nie będziesz ponosić dodatkowych kosztów.

Co zrobić, jeśli coś uszkodzę lub zepsuję w wynajmowanym obiekcie?

Jeśli uszkodzisz lub zniszczysz coś w wynajętym obiekcie, zachowaj spokój i niezwłocznie skontaktuj się z właścicielem obiektu. Jeśli uszkodzony przedmiot musi zostać naprawiony lub wymieniony od razu, właściciel doradzi Tobie, jak postępować.

Możesz również sprawdzić, czy Twoje ubezpieczenie podróżne lub ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej może pokryć szkody.


Właściciel może zatrzymać część lub całość depozytu na pokrycie szkód.

Jak znaleźć noclegi akceptujące zwierzęta?

Czy mogę podróżować z psem?

Jeśli chcesz podróżować z psem, a szukany obiekt ma być przyjazny zwierzętom, wybierz tę opcję w ramach filtrów wyszukiwania. Jeśli obiekty nie posiadają oznaczenia, że przyjmują podróżnych ze zwierzętami, nie będziesz mógł zabrać psa.

Z iloma zwierzętami mogę podróżować?

Standardowo możesz podróżować z jednym zwierzakiem. Jeśli więcej zwierząt będzie dozwolonych w przyjaznym dla zwierząt noclegu, numer ten zostanie podany w opisie obiektu.


Jeśli mimo to chcesz się upewnić, skontaktuj się z wynajmującym lub właścicielem, aby uzyskać więcej informacji.

Czy muszę przedstawić książeczkę szczepień mojego psa?

Jeśli podróżujesz z psem po Europie, koniecznym może okazać się okazanie paszportu zwierzęcia właścicielowi lub personelowi zarządzającemu obiektem. Dokument ten poświadcza, że ​​Twój pies jest zaszczepiony przeciwko wściekliźnie. Ponadto, pies musi posiadać identyfikator, np. podskórny chip. Paszport oraz identyfikator może zostać wydane przez weterynarza.


W zależności od kierunku podróży ograniczenia mogą się różnić. Twój weterynarz powinien być w stanie udzielić Ci więcej informacji.

Czy mogę zabrać ze sobą każde zwierzę domowe?

Psy i koty to zwierzęta domowe, które najczęściej towarzyszą podróżnym, więc będą akceptowane w większości przypadków w obiektach przyjaznych zwierzętom. Jeśli posiadasz egzotyczne" zwierzęta, takie jak węże, pająki itp., skontaktuj się z właścicielem obiektu, aby uzyskać więcej informacji.


Dodatkowo pamiętaj, że niektóre psy mogą być sklasyfikowane jako niebezpieczne", a zatem niedozwolone w niektórych obiektach. Zawsze sprawdzaj klasyfikację w swoim kraju oraz za granicą.

Czy mogę poprosić o specjalne wyposażenie dla mojego zwierzaka?

Radzimy, abyś zwrócił się bezpośrednio do właściciela obiektu, jeśli potrzebujesz specjalnego wyposażenia dla swojego zwierzaka (zwierząt).


Pamiętaj jednak, że właściciel nie jest zobowiązany do zapewnienia dodatkowego wyposażenia i może pobrać za to dodatkową opłatę.

Co zrobić, jeśli mój pies zniszczy wyposażenie wynajmowanego obiektu?

Jeśli twój pupil wyrządzi szkodę, po prostu zgłoś to właścicielowi. Jeśli uszkodzony przedmiot musi zostać naprawiony lub wymieniony od razu, właściciel doradzi Tobie, jak postępować. Sprawdź również, czy Twoje ubezpieczenie podróżne/ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej może pokryć szkody.


Pamiętaj, że część depozytu może zostać zatrzymana przez właściciela z tytułu szkód.

Jak zaplanować swój przyjazd i wyjazd?

Jak wygląda zameldowanie oraz wymeldowanie?

Będziesz musiał zaplanować swoją godzinę przyjazdu (zameldowania) i wyjazdu (wymeldowania) z wynajmowanego obiektu. W niektórych przypadkach będziesz możesz mógł dokonać własnych ustaleń z właścicielem, podczas gdy niektóre obiekty mają wyznaczone stałe przedziały czasowe.


Zapoznaj się ze szczegółami rezerwacji, aby uzyskać więcej informacji.

Jak otrzymam klucze do obiektu?

W przeciwieństwie do hoteli, niezależne domy i apartamenty wakacyjne nie posiadają recepcji (z wyjątkiem szczególnych przypadków). W związku z tym powinieneś uzgodnić z właścicielem obiektu czas i miejsce odbioru kluczy lub postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w potwierdzeniu rezerwacji.


Zwrot kluczy po wymeldowaniu działa dokładnie tak samo.

Czy mogę zameldować się o północy?

Możliwość zameldowania o północy zależy od rodzaju zarezerwowanego obiektu oraz od właściciela. Informację o preferowanych godzinach zameldowania otrzymasz po potwierdzeniu rezerwacji (sprawdź szczegóły swojej rezerwacji).


W razie dalszych pytań skontaktuj się bezpośrednio z właścicielem lub portalem, za pośrednictwem którego dokonałeś rezerwacji.

Czy jest dodatkowa opłata za sprzątanie?

W zależności od zasad noclegu oraz wybranych opcji, może obowiązywać opłata za sprzątanie. Opłaty te są zwykle wliczone w całkowity koszt rezerwacji.


Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z regulaminem obiektu i szczegółami rezerwacji

Jak złożyć reklamację?

Jeśli napotkasz problem z obiektem, który zarezerwowałeś (np. niedziałający sprzęt, rozbieżności między umową, a tym, co znajdziesz w obiekcie itp.) i chcesz złożyć reklamację, porozmawiaj ze osobą kontaktową, której dane powinny być podane w Twoich szczegółach rezerwacji.

Jakie dokumenty zabrać na wakacje?

Dokumenty, które przydadzą się w każdej podróży:

- Dowód osobisty (i paszport w przypadku podróży zagranicznych),

- książeczka szczepień (w zależności od miejsca docelowego),

- umowa wynajmu/rezerwacja noclegu oraz dane kontaktowe właściciela.


Dodatkowo, możesz również zabrać poświadczenia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w razie wypadku (np. Ty lub Twój zwierzak zepsuliście coś w obiekcie). Te dokumenty pozwolą Ci zaoszczędzić trochę czasu i stresu w razie problemu.

Czy można anulować rezerwację będąc na miejscu?

Anulowanie rezerwacji w miejscu docelowym to rzadka sytuacja. Jeśli tak się stanie, zachęcamy do bezpośredniej rozmowy z właścicielem i jeśli to możliwe, wspólnego sprawdzenia obiektu, aby natychmiast wykryć potencjalne problemy.

Z kim mam się skontaktować w przypadku problemów lub pytań?

Jeśli napotkasz jakieś problemy lub masz pytanie po przyjeździe do obiektu, powinieneś skontaktować się z właścicielem lub w niektórych przypadkach, z firmą obsługującą dany obiekt.


Aby dowiedzieć się, kto jest właściwą stroną do kontaktu, zapoznaj się z informacjami otrzymanymi wraz z potwierdzeniem rezerwacji.

Jak sprawdzić oferty i uniknąć oszustw?

Co zrobić, jeśli oferta wydaje się podejrzana?

Jeśli oferta wydaje Ci się podejrzana:

- ze względu na niewystarczającą ilość informacji,

- niejasne odpowiedzi ze strony właściciela,

- jeśli właściciel obiektu prosi o podanie danych osobowych, do których nie jest uprawniony (tj. numer ubezpieczenia społecznego lub dwustronny skan karty kredytowej,

nie odpowiadaj i niezwłocznie zgłoś swoje podejrzenia do portalu, na którym znalazłeś daną ofertę.

Jak sprawdzić czy nocleg jest w rzeczywistości taki jak w opisie?

Partnerskie portale noclegowe dokładają wszelkich starań, aby identyfikować i usuwać fałszywe oferty.


Podróżni powinni poprosić o możliwie jak najwięcej informacji przed dokonaniem rezerwacji (np. zdjęcia, dokładny adres itp.), sprawdzić czy strona płatności jest zabezpieczona połączeniem SSL oraz unikać podejrzanych metod płatności (np. Western Union) lub prób wyłudzenia danych (np. dwustronny skan karty kredytowej).


W razie wątpliwości należy zawsze skontaktować się z działem obsługi klienta dostawcy.

Jak uniknąć oszustwa wynajmując obiekt wakacyjny?

Aby uniknąć oszustwa nie zgadzaj się na opłacenie rezerwacji za pośrednictwem przekazu pieniężnego lub przelewu, ponieważ tego rodzaju transakcje nie są identyfikowalne.

Nie wahaj się prosić o więcej szczegółów na temat obiektu (dodatkowe zdjęcia, dokładny adres, itp.).

Poproś o szczegółową umowę, która może Cię chronić w razie sporu. Nie możesz ufać dostawcy lub właścicielowi, który nie oferuje Ci umowy.

Jak wykorzystywane są moje dane osobowe?

Zasadniczo dane osobowe są zbierane tylko wtedy, gdy dostarczasz ich samodzielnie:

- tworząc konto użytkownika,

- wysyłając prośbę o rezerwację

- kontaktując się ze stroną za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego.


We wszystkich przypadkach Twoje dane osobowe będą traktowane jako poufne. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź politykę prywatności danego portalu noclegowego.

Jak rezerwować przez HomeToGo?

Jak skontaktować się z obsługą klienta HomeToGo?

Jeśli masz pytanie dotyczące naszej usługi, możesz wysłać zapytanie na adres:info@hometogo.pl.

Zrobimy co w naszej mocy, aby odpowiedzieć na Twoją wiadomość tak szybko, jak to możliwe!

Co oznacza „Wyślij zapytanie"?

Definicja: Oferty posiadające opcję Wyślij zapytanie" wymagają bezpośredniego kontaktu z właścicielem przed dokonaniem rezerwacji. Natomiast oferty oznaczone Szybka rezerwacja" pozwalają na dokonanie rezerwacji natychmiastowo po kliknięciu przycisku Zobacz ofertę", bez uprzedniego kontaktu z właścicielem obiektu.

Czym różni się „Szybka rezerwacja" od „Rezerwacji ekspresowej"?

Obiekty z oznaczeniem Szybkiej rezerwacji" można rezerwować bezpośrednio na naszej stronie oraz na portalu naszego partnera, gdzie zakończysz proces rezerwacji w kilku prostych krokach. Obiekty z oznaczeniem Rezerwacja ekspresowa" możesz rezerwować oraz opłacić bezpośrednio na stronie HomeToGo. Stroną umowy pozostaje natomiast zarządca obiektu (partner HomeToGo) i to on jest również Twoim kontaktem w sprawie zmian lub anulowania rezerwacji.

Co zrobić, jeśli cena na HomeToGo i cena podana na stronie partnera różnią się?

Cena przedstawiona na stronie internetowej partnera jest zawsze właściwa.


HomeToGo dba o to, aby podane ceny były zawsze dokładne, więc jeśli zauważysz jakiekolwiek rozbieżności, będziemy bardzo wdzięczni za Twoją wiadomość. Napisz do nas: info@hometogo.pl.

Czy HomeToGo udzieli mi indywidualnej porady?

HomeToGo jest metawyszukiwarką, która ma na celu porównanie dostępnych domów i apartamentów wakacyjnych oraz ofert. Możesz łatwo dostosować wyszukiwanie do swoich potrzeb, korzystając z naszego paska wyszukiwania oraz dostępnych filtrów. Jeśli w danym okresie nie będą dostępne obiekty spełniające Twoje oczekiwania, nie wyświetlimy Tobie żadnych ofert.


Jeśli natomiast masz pytania dotyczące konkretnego obiektu, zawsze zwracaj się bezpośrednio do odpowiedniego portalu noclegowego lub właściciela obiektu.